Persoonlijke hulpmiddelen

Home > Nieuws > Eerste hulp bij overschrijven

Eerste hulp bij overschrijven

We merken op het kantoor dat er veel vragen komen over het online overschrijven. Nu 1 april nadert, sturen ook veel mensen hun eigendomsbewijzen op naar kantoor.

Om de stapels zo snel mogelijk te verwerken verzoeken wij je:

  • Niet te bellen of we de eigendomsbewijzen al ontvangen hebben, de tijd die we kwijt zijn aan het zoeken in de stapels besteden we liever aan het overschrijven. Mocht het erg lang duren, stuur dan even een mail naar info@duivensportbond.nl met de datum waarop je de eigendomsbewijzen hebt verstuurd.
  • Online over te schrijven waar mogelijk.
  • Geen eigendomsbewijzen op te sturen die al op naam staan (het komt regelmatig voor dat mensen stapels opsturen waarvan de helft al op naam staat, ook dit kost ons extra tijd)

 

De problemen die wij het meest tegenkomen met het online overschrijven zijn:

1.         Je probeert in te loggen met een combinatienummer
Dit is NIET mogelijk. Alleen met je persoonlijke lidnummer kun je inloggen.

2.         Je probeert in te loggen met een lidnummer dat niet actief is
Dit is niet mogelijk. Ook als er een mutatie loopt (je gaat over naar een andere vereniging of hebt je gegevens aangepast en het is nog niet afgerond) kun je tijdelijk niet inloggen.

3.         Je bent je inlognaam vergeten
Je inlognaam is altijd je verenigings- en lidnummer aan elkaar. Zonder streepje, spatie of punt ertussen.

4.         Je bent je wachtwoord vergeten
Je kunt zelf een nieuw wachtwoord aanmaken door bij het inloggen op “Wachtwoord vergeten?” te klikken.

Je moet dan nogmaals je lidnummer opgeven en krijgt via de mail een link waarmee je zelf een nieuw wachtwoord kunt maken.

5.         Mails om het wachtwoord te resetten komen niet aan
Bij sommige providers (knid, hotmail en live) komen deze mails er moeilijk door of komen ze in de spambox (ongewenste mail). Omdat dit niet bij iedereen het geval is, heeft het waarschijnlijk met de beveiligingsinstellingen te maken. Op het Bureau kunnen we in dat geval een tijdelijk wachtwoord voor u aanmaken.

6.         Je kunt niet meer inloggen, nadat je van vereniging bent veranderd
Als je nieuwe lidnummer bekend is en je kunt niet inloggen, probeer dan een nieuw wachtwoord aan te vragen (zie probleem 4) en zorg dat je hier je nieuwe lidnummer invult. Mocht dit niet werken, stuur een mail naar info@duivensportbond.nl

7.         De andere partij heeft geen computer, internet, mailadres, werkend account of belangstelling
Dan kun je niet online overschrijven en vragen we je de eigendomsbewijzen op te sturen naar Bureau NPO, Postbus 60102, 6800 JC te Arnhem.

8.         Degene van wie ik een duif wil overschrijven, ontvangt de mail niet, wat nu?
De mail is een aankondiging dat er een aanvraag is gedaan. Deze staat altijd bij “Mijn overschrijvingsaanvragen”.  Dus ook als de andere partij de mail niet heeft ontvangen kan hij inloggen en daar de overschrijving goedkeuren of accepteren.

9.         Hoe werkt dat online overschrijven eigenlijk?
Dat staat uitgebreid uitgelegd op onze site in het stappenplan van Henk en Ingrid en als je het liever voorgedaan ziet in twee instructiefilmpjes.

Je kunt deze vinden op https://www.duivensportbond.nl/inloggen/ringen/ringnummers-op-je-eigen-naam-registreren

Realisatie door Four Digits op basis van Plone.