Persoonlijke hulpmiddelen

Home > Over NPO > Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen

Op kantoor worden wij veel gebeld, vaak met dezelfde vragen. Om te voorkomen dat u lang wacht op een antwoord dat u op de site kunt vinden, hebben wij ze voor u op een rijtje gezet.

Ladies League: De ringen van de Ladies League staan nog niet op mijn naam, hoe doe ik dat? 

Dit hoeft u niet zelf te doen, wij doen dit zeer binnenkort op het Bureau. Als u op naam van iemand anders speelt, komt de duif op zijn/haar naam in de gewone uitslagen en wordt speciaal voor de Ladies League competitie de naam van de betreffende dame gebruikt. 

Ladies League: Kan ik nog Ladies League ringen bestellen?

Dit is nog mogelijk, er zijn nog ringen op voorraad. Nadat wij het versturen, duurt het soms enkele dagen langer voordat de zending bij u aankomt. 

Overschrijven: Hoe schrijf ik duiven op mijn naam?

Door de originele eigendomsbewijzen in een envelop op te sturen naar:
NPO,
Postbus 60102 
6800 JC te Arnhem 

Na het verwerken krijgt u een brief of een mail met de overgeschreven nummers en ontvangt u de eigendomsbewijzen retour. Dit duurt momenteel ongeveer twee weken. U kunt deze informatie ook vinden op onze site onder Service > Ringen.

Chipclips: Ik heb gladde ringen gekregen, maar ik gebruik chipclips. Kan ik de gladde ringen omruilen voor combiringen?

Nee dat is niet meer mogelijk, er worden geen combiringen meer gemaakt. In 2018 is een actie geweest om ze om te ruilen voor chipringen. Hiervoor zijn destijds alle verenigingen benaderd.

Duplicaat: Hoe vraag ik een duplicaat eigendomsbewijs aan?

  • 1-5 duplicaten: Door in te loggen op onze site kun je zelf een aanvraag invoeren en deze ook meteen via IDeal betalen. De aanvraag is dan direct in behandeling genomen.
  • Vraag je meer duplicaten aan en passen de gegevens niet op de overschrijving, stuur dan een e-mail met deze gegevens naar de ringenadministratie en geef hierin aan dat het te betalen bedrag is overgemaakt. Vermeld in dit e-mailbericht je volledige adres.
  • Heb je (nog) geen account of lukt het niet om deze aan te maken omdat het e-mailadres nog niet bekend is in de administratie, maak dan per kopie dat je wilt aanvragen € 5,00 over op NL51 INGB0000019666 t.n.v. NPO Veenendaal. Bij de overschrijving vermeld je het jaartal, ringnummer en je verenigingslidnummer. 
  • Meer dan 5 kopieën: Vraag je meer dan 5 kopie-eigendomsbewijzen aan? In dat geval geldt vanaf de zesde aanvraag een ander bedrag, namelijk € 2,50. Heb je bijvoorbeeld 10 kopie-eigendomsbewijzen nodig, dan maak je 5x € 5,00 + 5 x € 2,50 = € 37,50 over.


Duplicaten: Hoe lang duurt het voordat ik het duplicaat ontvang?

Als de aanvraag in behandeling is genomen, ontvangt u hiervan per post of per mail bericht. Na 30 dagen is het voor ons mogelijk om een duplicaat uit te draaien. In de tussentijd wordt de aanvraag gepubliceerd in Op de Hoogte en heeft een eventuele voormalige eigenaar kans te reageren als hij bezwaar heeft tegen de verstrekking. 
Als u het duplicaat krijgt toegestuurd, staat de duif ook al op uw naam.
U kunt deze informatie vinden op onze site onder Service > Ringen.

Duplicaten: Geldt de wachttijd van 30 dagen voor een duplicaat ook voor mijn eigen duif? Kan dit niet sneller?

Er wordt in ons programma geen onderscheid gemaakt tussen eigen duiven en duiven die u van een ander heeft gekocht/gekregen. Ook voor uw eigen duif geldt dus een wachttijd van 30 dagen.

Teletekst: We hebben gehoord dat de Teletekstpagina verdwijnt, waar kan ik nu de lossingsberichten en de uitslagen zien?

De actuele lossingen en uitslagen zijn in ieder geval te vinden op onze site, ze staan op de homepage en ook in de menubalk onder het kopje Vluchten bij Wie lost waar en hoe laat en onder Uitslagen Afdelingen. We bekijken nog of er een oplossing te vinden is naast de site voor leden zonder computer of internet. Wanneer er een oplossing is, maken we deze z.s.m. bekend.

Realisatie door Four Digits op basis van Plone.