Persoonlijke hulpmiddelen

Home > Vluchten > Nationale Kampioenschappen 2022 > Nationaal Vliegprogramma 2022- Definitief

Nationaal Vliegprogramma 2022- Definitief

Nationaal vliegprogramma vastgesteld op de ledenraad van 27-11-2021
Weekend  WeekVitessemidfondDagfongmarathonjong   NatourZLU
16-04-2022 15 Training
23-04-2022 16 100
30-04-2022 17 150
07-05-2022 18      200  
14-05-2022 19 300
21-05-2022 20   325     
28-05-2022 21 275      Afdeling    
04-06-2022 22   375      Optioneel
11-06-2022 23  275       Afdeling     
18-06-2022 24 GP 425   St. Vincent
26-06-2022 25 275      Sector    Pau
02-07-2022 26 GP 425        

Sector (O)

 

Training Agen
09-07-2022 27 275      Sector  

Sector

 

Training Barcelona
16-07-2022 28 375     

100

St. Vincent
23-07-2022 29     Nat. Issoudun    Sector   100 Marseille
30-07-2022 30   Bergerac 150 Training Narbonne
06-08-2022 31

 

 

200 Training Perpignan
13-08-2022 32 300

100

 

 

20-08-2022 33 300 150
27-08-2022 34           GP-350 200
03-09-2022 35          250 250
10-09-2022 36     GP-400 300
17-09-2022 37         Optie

 

Nationaal Vliegprogramma Definitief                                                           02-12-2021

 

Gang van zaken

Na publicatie van het concept Nationaal vliegprogramma hebben de afdelingen diverse amendementen en voorstellen ingediend. Het NPO bestuur heeft die voorstellen en amendementen verwerkt in een nieuw concept en dat concept besproken met de afdelingen in een informele digitale bijeenkomst op 10 november. Daarna is er over gestemd in de NPO Ledenraad van 27 november 2021. Dit is nu de laatste stand van zaken.

 

Belangrijke wijzigingen

Ten opzichte van het eerder gepubliceerde concept Nationaal vliegprogramma zijn dit de belangrijkste wijzigingen;

  • Oude duiven zijn op de J vluchten toegestaan; aangezien er landelijk verschillen zijn in vervoersmogelijkheden en sportbeleving is het aan de afdelingen dit al dan niet toe te staan. Wel geldt dat deze vluchten met oude duiven niet tellen voor competities en kampioenschappen boven afdelingsniveau (dus niet voor nationale kampioenschappen, Olympiade enz.) Afdelingen, samenspelen en verenigingen zijn vrij deze wel of niet in een kampioenschap te vervliegen. Er dient in alle gevallen een aparte J uitslag te zijn.
  • Door deze aanpassingen kunnen Vitesse/Midfond spelers elke week hun oude duiven spelen van april tot en met september.
  • A27 wordt Cahors voor de sectoren 2,3 en 4. Sector 1 gaat naar een ander station.
  • Het Natoer programma bestaat uit 5 vluchten die door afdelingen zelf worden ingericht in de 6 weken 32 t/m 37

 

Open punten 

De volgende punten staan nog open en vereisen een bevestiging op de voorjaars Ledenraad. Deze punten hebben gemeen dat de uitkomsten van de bijeenkomst van 11 december over Eerlijk spel en een nieuwe Sector indeling meewegen bij de besluitvorming.  

  • Of de vluchten M24, M26 en J34 vervlogen worden als GP in afdeling- of sector verband.
  • E27 te vervliegen als nationale of semi nationale eendaagse fondvlucht.
  • Er is afgesproken de NPO Kampioenschappen vast te stellen op de Voorjaarsledenraad.

 

Stempunten Ledenraad 27 november

  • Het Nationaal Vliegprogramma voor 3 jaar vast te stellen. Aangenomen
  • J36 te vervliegen in Sector verband. Aangenomen
  • A26 te vervliegen als Marathonvlucht met ochtendlossing. Komt terug op Voorjaars Ledenraad
  • Invulling van de vlucht in week 31. Komt terug op Voorjaars Ledenraad
  • De afdelingen 9, 10 en 11 hebben een stemverklaring afgegeven om te kijken naar de invulling van de Sector Marathon vluchten. Bergerac, St Vincent en Cahors staan wel vast. Ook dit punt komt terug op Voorjaars Ledenraad.
Stempunten ledenraad 12 maart 2022

  • A26 wordt vervlogen als Marathonvlucht ochtendlossing.
  • De zogenaamde G-Vlucht in week 31 komt er niet.
  • E27 wordt per sector vervlogen.
  • De Marathonvluchten blijven verder zoals in November vastgesteld.

 

  

 

 

Realisatie door Four Digits op basis van Plone.